star twitter facebook envelope linkedin youtube alert-red alert home left-quote chevron hamburger minus plus search triangle x

[HỘI THẢO] - UBIAN - 2024 | 3rd Unifying Borders Internationally through Annual Network (UBIAN) Conference 2024


Kính mời quý Thầy, cô, nghiên cứu viên, và các bạn sinh viên quan tâm gửi bài tham dự hội thảo: 

Hội nghị Quốc tế Thống nhất Biên giới qua Mạng hàng năm lần thứ 3 (UBIAN) năm 2024 với chủ đề "Công nghệ Thông tin và Kỹ thuật trong Kỷ nguyên Số: Giải quyết các Hệ quả Xã hội và Đạo đức"

Hướng Dẫn Nộp Abstract

  1. Bài báo được nộp chưa từng được công bố trước đây hoặc đang được xem xét để công bố ở nơi khác.
  2. Tiêu đề nghiên cứu không quá 15 từ.
  3. Phải ghi đầy đủ tên tác giả, tổ chức, địa chỉ email và số ORCID. Tên của người trình bày bài báo phải được in đậm. Chỉ một tác giả được phép trình bày nghiên cứu tại hội nghị.
  4. Tóm tắt phải dài từ 250 đến 300 từ.
  5. Tóm tắt phải bao gồm các chi tiết sau: giới thiệu về vấn đề nghiên cứu, mục tiêu chung, thiết kế & phương pháp nghiên cứu, kết quả và phát hiện quan trọng, kết luận và hàm ý.
  6. Phải có từ 4 đến 6 từ khóa (lĩnh vực nghiên cứu, khái niệm được điều tra, thiết kế/phương pháp nghiên cứu, quốc gia/lục địa).
  7. Hội nghị chỉ chấp nhận bản thảo số. Tệp phải ở định dạng .doc hoặc .docx.
  8. Sử dụng định dạng quy định cho tóm tắt.

Tất cả tóm tắt được nộp sẽ được Ủy ban Nghiên cứu Khoa học xem xét và đánh giá. Gửi tóm tắt của bạn đến địa chỉ ubianconference2024@ub.edu.ph

Hướng Dẫn Tác Giả

Khi được chấp nhận trình bày, bài báo đầy đủ của nghiên cứu phải được nộp. Sử dụng định dạng quy định cho toàn bộ bài báo. Tại đây: UBIANCon_Abstract_Template.docx

Hướng Dẫn Bài Báo Đầy Đủ

  1. Tiêu đề nghiên cứu không được vượt quá 15 từ.
  2. Phải ghi đầy đủ tên tác giả, tổ chức, địa chỉ email và số ORCID.
  3. Tóm tắt phải dài từ 250 đến 300 từ.
  4. Tóm tắt phải bao gồm các chi tiết sau: giới thiệu về vấn đề nghiên cứu, mục tiêu chung, thiết kế & phương pháp nghiên cứu, kết quả và phát hiện quan trọng, kết luận và hàm ý.
  5. Phải có từ 4 đến 6 từ khóa.
  6. Bài báo đầy đủ phải tuân theo định dạng IMRAD hoặc định dạng có thể xuất bản và không được vượt quá 15 trang.
  7. Mục Giới thiệu phải thảo luận đầy đủ về lý do, cơ sở và khoảng trống của vấn đề. Phần này cần có tổng quan văn học và các cơ sở lý thuyết liên quan.
  8. Mục Phương pháp phải bao gồm thiết kế, phương pháp, quy trình và các kỹ thuật phân tích dữ liệu. Cũng phải thảo luận về đạo đức nghiên cứu.
  9. Mục Kết quả và Thảo luận phải thảo luận về các điểm nổi bật của cuộc điều tra và thể hiện các điểm mạnh của nghiên cứu.
  10. Mục Kết luận và Hướng dẫn cho Sử dụng trong Tương lai phải tóm tắt các kết quả và phát hiện quan trọng của nghiên cứu. Các hàm ý và hướng đi tương lai cũng được trình bày trong phần này.
  11. Mục Tài liệu tham khảo phải bao gồm các nguồn và các nghiên cứu trước đây mà tác giả đã sử dụng.

Tất cả các bài báo đầy đủ được nộp sẽ được Ủy ban Nghiên cứu Khoa học xem xét và đánh giá. Gửi bài báo đầy đủ của bạn đến địa chỉ ubianconference2024@ub.edu.ph


How to Submit Your Abstract

1. The paper to be submitted has not been published previously or is currently under consideration for publication elsewhere.
2. The research title should be at most 15 words.
3. The complete name of the author(s), affiliation(s), email address(es), and ORCID number should be indicated. The name of the paper presenter should be in boldface. Only one author is allowed to present the research at the conference.
4. The abstract should be between 250 to 300 words.
5. The abstract should contain the following details: introduction to the research problem, general
objective, research design & methods, significant results and findings, conclusions, and implications.
6. There should be 4 to 6 keywords (discipline of the study, concepts investigated, research design/methods, country/continent).
7. The conference accepts only digital manuscripts. Files must be in .doc or .docx.
8. Use the prescribed format for the abstract. 
UBIANCon_Abstract_Template.docx

All submitted abstracts shall be screened and evaluated by the Scientific Research Committee. Submit your abstract to ubianconference2024@ub.edu.ph


Author Guidelines

When accepted for presentation, the full paper of the research should be submitted. Use the prescribed format for the entire paper: (https://bit.ly/3ZRYIKW)

Full Paper Guidelines

1. The research title should not exceed 15 words.
2. The complete name of the author(s), affiliation(s), email address(es), and ORCID number should be indicated.
3. The abstract should be between 250 to 300 words.
4. The abstract should contain the following details: introduction to the research problem, general objective, research design & methods, significant results and findings, conclusions, and/or implications.
5. There should be 4 to 6 keywords (discipline of the study, concepts investigated, research design/methods, country/continent).
6. The full paper should follow the IMRAD or publishable format and must not exceed 15 pages.
7. The Introduction section should adequately discuss the problem background, rationale, and gap. A literature review and relevant theoretical underpinnings are required in this section.
8. The Methodology section should include the design, methods, procedures, and data analysis techniques. Research ethics should also be discussed.
9. The Results and Discussion section should discuss the highlights of the investigations and show the study’s solid points or merits.
10. The Conclusions and Direction for Future Use section should summarize the significant results and findings of the study. Implications and future directions are likewise presented in this section.
11. The References section should include the sources and previous research studies the author(s) used.
12. The manuscript may also include the Acknowledgement and Disclosure of Conflict of Interest sections.
13. The paper should be proofread before submission.
14. Submit the similarity check certificate of your entire paper. The similarity index should not exceed 20%.
15. The Panel of Judges shall evaluate the full text according to Originality/Novelty (15%), Methodology (15%), Scientific Content/Quality (20%), Contribution to the Field (25%), Relevance to the Theme (10%), and Practical Applicability (15%).

Oral Paper Presentation Guidelines

1. The organizing committee will assign the paper presentations to parallel sessions.
2. Only one (1) author is allowed to present the research.
3. The presenter is given 15 minutes or less to discuss the research paper.
4. The presentation should contain essential points of the study.
5. The in-person attendees will deliver a live presentation using slide presentations. The virtual attendees must prepare a pre-recorded video presentation.
6. There will be a Q&A session at the end of all the presentations; hence, all presenters must attend their respective parallel sessions.
7. The Panel of Judges shall evaluate the oral presentation according to Articulation of Important Concepts (30%), Familiarity with subject and logical reasoning (30%), Visual Aid/Presentation (30%), and Overall Impact (10%).

Research e-Poster Guidelines

1. This competition is open to all with accepted papers in the 3rd UBian Conference 2023 with the theme IT and Engineering in the Digital Age: Addressing the Social and Ethical Implications
2. The research e-poster should include the following sections:

 ● Research Title and Authors
 ● Abstract
 ● Introduction (Background of the Study, Objectives)
 ● Methods
 ● Results and Discussion
 ● Conclusion(s)
 ● Recommendations
 ● Key References

3. All e-posters will be set in portrait-style orientation (and all information (i.e., text, data, photos, and figures) must be designed to appear within one window/slide.
4. Design your e-Poster in PowerPoint (PPT). ALL information must appear within ONE (1) slide only. In the Design Tab, Click Slide Size. In the Custom Slide Size, click portrait and use these custom dimensions: “Custom (Width 50 cm, Height 90 cm)”. Use this template. (https://bit.ly/46NIncs)
5. Save your PPT in PDF format.
6. The recommended font type should be Arial.
7. The criteria for judging are as follows:
 a. Content (50%)
    i. Completeness, substance, and accuracy
    ii. Relevance of the study
 b. Readability (25%)
    i. Appropriate font size
    ii. Obvious flow of information across the poster
 c. Appeal (25%)
    i. Pleasing to look at, balance, text and graphics
    ii. Mechanical neatness, creativity, and appropriateness of graphic aids

All submitted e-posters shall be screened and evaluated by the Scientific Research Committee. Submit your entries to ubianconference2024@ub.edu.ph


Publication of Paper

All accepted abstracts will be published in the Book of Abstracts and Conference Proceedings. Selected papers will be recommended for publication in the University of Batangas’ Refereed Journal (winning papers will be published for free).

CALL FOR MINI-LECTURES & DEMONSTRATIONS

1. Mini-lectures should align with the overarching conference theme, emphasizing innovative research and insights. While they may touch upon specific submission streams, they are not limited to those streams.
2. Mini-lectures should aim to educate and inform the audience about an interesting and relevant subject matter. They should provide valuable insights, ideas, or perspectives.
3. Mini-lectures must not serve as a platform for marketing, promoting, or endorsing any product, company, organization, or individual. The content should be educational and non-commercial.
4. Submit a 15-20-minute video presentation and an executive summary (500-1000 words).
5. Pre-recorded videos must be in a widely accessible format (e.g. MP4). Ensure clear and high-quality audio and resolution of the video.
6. If referencing prior research or sources, provide proper citations and references within the video and in your executive summary.
7. Mini-lectures will be evaluated based on content quality, relevance to the theme, engagement, and adherence to the guidelines.
8. All accepted presentations will be played in a separate parallel session and will be uploaded on the conference website.
9. There will be an open forum after all the presentations. Thus, lecturers are encouraged to attend their respective parallel sessions.

All submitted mini-lectures shall be screened and evaluated by the Scientific Research Committee. Submit your pre-recorded videos and executive summary to ubianconference2024@ub.edu.ph

Awards and Recognition

All presenters and registered co-authors will receive a certificate of participation. Best Paper, Best Oral Presentation, and Best Digital Poster will be selected among the entries.